Monday 1 April 2013

BEKAM UNTUK PENYEMBUHAN DARAH TINGGI, JANTUNG, STROKE, DIABETES DAN LAIN-LAIN

Darah kotor yang baru dikeluarkan dari tubuh pesakit kelihatan bewarna kehitaman

Bekam adalah pengubatan biasa yang dilakukan oleh Rasulullah. Biasanya dilakukan sebulan sekali. Bekam dilakukan dengan cara mengeluarkan darah kotor yang mengandungi kolesterol, urid asid, virus, racun dan sebagainya dari tubuh. Darah biasanya kental dengan warna merah kehitaman. Darah ini berpotensi menggumpal dan menyumbat saluran darah yang menimbulkan hipertensi, stroke dan serangan jantung. Banyak jantung dan virus penyakit boleh dikesan seperti kolesterol, urid acid, gula dan sebagainya. Pendek kata, bekam adalah proses detoksifikasi alami yang tidak perlu menggunakan ubat, darah kotor dibuang dan diganti dengan darah baru dan akan bertambah segar dalam masa tiga hari.

Bekam sangat efektif untuk melamcarkan peredarah darah, menurunkan tekanan darah, serta menyembuhkan penyakit stroke dan mencegah serangan jantung. Selain itu, beberapa penghidap diabetes telah turun kadar gula darahnya.

Ramai orang skeptikal dengan bekam antaranya ialah takutkan proses pembekaman ini sangat sakit. Sebenarnya tidak sama sekali. Dengan kaedah yang sudah dimodenkan, kini bekam menggunakan jarum yang sangat kecil, sekitar tidak melebihi 0.5mm. Kedalamannya semasa ditusuk sekata kerana sudah dimasukkan ke dalam lancet khas seperti pen. Pada mereka yang sudah biasa diambil darah dari hospital atau makmal dengan jarum suntikan yang besar atau jarum infusi yang lagi berhari-hari di kulit, bekam tidak akan menjadi isu besar buat mereka.

No comments:

Post a Comment